چاپ
دسته: blog
بازدید: 290
پخش لوازم یدکی خودرو

پخش لوازم یدکی خودرو ، خودرو مانند هر وسیله دیگری ممکن است به دلایل مختلفی اعم از خرابی، تصادف، ضربه و مشکلات فنی دچار آسیب و خرابی شود؛ به طوری که قطعات آن نیاز به تعویض و تعمیر نیاز نداشته باشند.

لوازم یدکی به قطعات و لوازمی گفته می شود که در زمان خرابی قطعات اصلی خودرو جایگزین آن ها می شود تا خودرو بتواند به فعالیت خود ادامه دهد. لوازم یدکی باید متناسب با نوع و مدل خودرو باشد و همین طور مخصوص کارخانه یا زیر مجموعه های همان کارخانه خودرو سازی باشند؛ چرا که با توجه به اهمیت لوازم یدکی، بسیاری از مجموعه ها لوازم یدکی جعلی و تقلبی تولید می کنند که معمولا استفاده از این لوازم یدکی ها نه تنها باعث بهبود عملکرد خودرو نمی شود بلکه در کارکرد دیگر قطعات نیز تاثیر مخربی می گذارد. چراغ استوک و تایر زاپاس و لوازم مکانیکی از مهمترین تجهیزات برای هر خودرو می باشد.

 

لوازم استوک پراید


از مشخصات ظاهری سایپا 131 و قطعات و لوازم یدکی آن می توان به چراغ های جلو اشاره کرد که شفاف شده اند و مانند مدل قبلی کدر نیستند که اجزای داخلی چراغ دیده نشوند. چراغ های راهنما که در مدل قبل روی سپر بودند به داخل چراغ جلو انتقال یافته و جای چراغ های راهنما روی سپر خالی است. می توان در این فضا چراغ های مه شکن به صورت سفارشی یا چراغ های لیزری تزئینی نصب کرد. چراغ های عقب نیز تغییر کرده اند. البته فقط کاسه ی داخل و رنگ و نوع آن تغییر کرده اند. البته فقط کاسه ی داخل و رنگ و نوع آن تغییر کرده و چراغ خطر عقب به آن اضافه شده است. در کل چراغ ها حالت جذاب تری نسبت به مدل قبلی پیدا کرده ولی تغییرات آنقدر خاص و بزرگ نیستند که بتوان گفت چراغ ها کاملا تغییر کرده اند. این روزها بازار لوازم یدکی استوک بسیار داغ شده قطعاتی مانند: چراغ استوک ، قطعات بدنه، جلو بندی و غیره ممکن است دچار خرابی شوند و از کار بیفتد.

 

لوازم یدکی استوک ایران خودرو


واشر سر سیلندر مابین سر سیلندر و بلوک پیشرانه قرار دارد. این واشر موتور خودرو را از چند منظر آب بندی می کند. یکی اینکه مجراهای آب و روغن که از بلوک به سر سیلندر جریان دارند را آب بندی کرده و دیگری هم اینکه محفظه ی احتراق را نیز آب بندی می کند. واشر سر سیلندر می تواند از چند جهت و یا فقط یک جهت خراب شده و مشکلاتی را پدید بیاورد که هر کدام علایم خاص خودشان را دارند اگر واشر در سمت مجرای آب و روغنی نشتی پیدا کند، روغن موتور با آب رادیاتور مخلوط می شوند، علایم آن این است که شما با آب رادیاتور قهوه ای رنگ و کف کرده مواجه خواهید شد. اگر کمپرس ( تراکم ) موتور نیز به مجرای آب راه یابد آنگاه می تواندبه شیلنگ های رادیاتور آسیب بزند و به موازات آن آب نیز وارد سیلندر شده و باعث می شود که دود سفید رنگ از اگزوز خارج شود. اگر دود آبی رنگ نیز از اگزوز خارج شد نیز بدین معنی است که روغن موتور وارد محفظه ی احتراق شده و می سوزد. واشر سر سیلندر، سپر و جلو بندی و چراغ استوک از قطعات یدکی به شمار می روند.